ons laatste nieuws

Van experiment naar implementatie: DDP

Wat begon als een spannend experiment binnen het living lab 'INFINITEX', is uitgegroeid tot een innovatief project dat de toekomst van kindermode herdefinieert. Filou&Friends, het geliefde Belgische kinderkledingmerk, heeft een vijfjarige overeenkomst getekend met de innovatieve tech-startup Quifactum om alle kledingstukken te voorzien van digitale productpaspoorten (DPP’s).

Read More

‘As Good As New’: Een duurzaam initiatief van Supergoods

Supergoods is voortdurend op zoek naar innovatieve manieren om een positieve impact te maken op hoe er met mode en kleding wordt omgegaan. Als een multi-brand fair fashion retailer zet Supergoods zich in om duurzamer geproduceerde kleding aan te bieden en tegelijkertijd afgedankt textiel in te zamelen voor hergebruik en recyclage.

Read More

Xandres PRELOVED

Xandres heeft op fashion revolution day een tweedehandscorner van eigen label geïntroduceerd. Hier kunnen zowel klanten kleding kopen en verkopen.
Met ‘XANDRES PRELOVED’ wil het merk testen of het zijn items, ontworpen om lang mee te gaan, een tweedeleven kan geven. Hiermee gaat Xandres nog een stapje verder dan het levenslange gratis herstel en onderhoudvan aangekochte kleding, dat het al jaren aanbiedt.

Read More

Hoe start ik als modemerk met Resale en Rental?

Wil je meer te weten komen hoe je als modemerk start met Resale en Rental?
Bekijk ons webinar voor praktische informatie om te starten met circulaire businessmodellen.

Read More

Filou & Friends Introduceert Het Digitaal Productpaspoort

Samen met Quifactum ontwikkelde Filou & Friends en capsule collectie met een geïntegreerd digitaal product paspoort die nu alreeds in de winkels ligt!

Read More

Infinitex op KNAL! Festival Mechelen

Tijdens onze aanwezigheid op KNAL! festival in Mechelen grepen we de kans om data te verzamelen over de mode consument. Ook benieuwd hoe de Mechelaar onze verschillende vragen beantwoord? Lees dan zeker verder!

Read More